Naaibeschrijvingen in 2014

De nieuwe Knipmode ligt vandaag bij onze abonnees in de brievenbus en dinsdag in de winkel. Een nieuw jaar, een nieuw nummer. Zo zijn er een aantal dingen veranderd in ons blad, zo ook het werkschrift. We willen de technische beschrijvingen in het werkschrift voor de nog niet zo ervaren naaister makkelijk maken, en daar zijn we direct mee gestart in dit nummer.
We hebben ons uiterste best gedaan om het werkschrift logischer, makkelijker en speelser te maken.

Kleine uitleg
Vanaf nu werken we met codes en symbolen. In totaal bestaan er 4 symbolen:

- Schaartje
Als in de werkvolgorde een schaartje wordt weergegeven dient de naad ingeknipt te worden.

- Zigzaglijn
Als in de werkvolgorde een zigzaglijn wordt weergegeven dient de naad te worden afgelockt of met een zigzagsteek te worden afgewerkt.

- Strijkboutje
Als in de werkvolgorde een strijkboutje wordt weergegeven dient de naad te worden open gestreken of platgestreken bij de figuurnaden.

- Computermuis
Als in de werkvolgorde een computermuis wordt aangegeven, betekent dit dat de uitleg van het te maken onderdeel van het model uitgebreid wordt omschreven via onderstaande link:
Naaibeschrijvingen Knipmode
In de werkvolgorde wordt aangegeven onder welk kopje het maken van het bewuste onderdeel op de site wordt uitgelegd. Bij de link zie je alle kopjes op volgorde, waardoor je meteen weet op welke pagina je moet zijn.

Tip: Mocht je alle naaibeschrijvingen altijd bij de hand willen hebben, is het makkelijk om deze op te slaan of uit te printen.

Bekijk hier de naaibeschrijvingen!

Mochten jullie nog op- of aanmerkingen hebben, dan horen wij het heel graag!

werkschrift1

Lieve Knip lezeres,
We hebben de afgelopen periode heel veel reacties gekregen op de verandering van het werkschrift. Ik verzeker je dat we alle opmerkingen zorgvuldig in overweging nemen en waar wenselijk zullen we  je suggesties  toepassen. Het is natuurlijk van het grootste belang dat wij je zo goed mogelijk van dienst zijn . Schroom dus niet je  mening te geven.
Een ding wil ik graag even recht zetten: veel lezeressen denken dat we informatie van de werkbeschrijvingen uit het werkschrift hebben gehaald en in plaats daarvan deze on –line geplaatst hebben.  Ik wil je erop attenderen dat de informatie in het werkschrift wat de werkbeschrijving betreft hetzelfde is gebleven.

Het enige verschil is dat we hebben gemeend een onderscheid te maken voor de beginnende naaister en de gevorderde :
Ons idee is voor de beginners de beschrijving uit te breiden met stap voor stap uitleg.  Omdat er jammer genoeg in ons blad geen ruimte  voor was  hebben we ervoor gekozen dit online te plaatsen. De verwijzing naar de on-line beschrijvingen is  dus EXTRA informatie die  je normaal gesproken in ons handboek (het Handboek voor Zelfmaken van KnipMode)  zou kunnen opzoeken.Het is dus beslist niet zo dat je bij het naaien van de modellen perse  je computer nodig hebt. Wel is het handig als je behoefte hebt aan extra stap voor stap informatie.
TIP:  Aan te raden  is om de extra stap voor stap uitleg die online staat uit te printen, zodat je niet de computer naast de naaimachine nodig hebt! Mocht je niet in de gelegenheid zijn zelf te printen, stuur dan een email naar: knipmode.nl@sanoma.com. Wij printen de stap voor stap informatie dan voor je uit en sturen die per post  naar je op.
Ik hoop hiermee alle trouwe lezeressen een reactie te hebben kunnen geven op hun vrees dat we de  werkbeschrijvingen uit het werkschrift zouden hebben gehaald. Dus ter geruststelling:  je kunt nog altijd een volledige beschrijving lezen in het werkschrift van het KnipMode nummer.  Alle andere informatie –online-is extra uitleg en service.
Dank voor alle  reacties en heel veel succes
Peggy Weijergang
Hoofdredacteur KnipMode

 

46 reacties

  • Judith Reisinger zegt:
    14 December 2013 om 22:11

    Geachte Ls,

    Opmerking voor de vernieuwing binnen knipmode, zelf heb ik er geen probleem mee om via internet de beschrijving op te zoeken. Wat ik wel jammer vind is dat diverse cursisten geen computer hebben of niet zo handig zijn met een computer hiervan de dupe worden.
    Een losse werkbeschrijving zou wel handig zijn om deze toch in het knip modeboek te handhaven.

  • irna van der voet zegt:
    15 December 2013 om 12:49

    Heel lastig voor mensen die geen pc hebben. Ik ken er genoeg.

  • Dini Teeuwen zegt:
    18 December 2013 om 13:26

    Een leuke verandering en voor veel mensen meer duidelijkheid. Ik vind het wel ok.

  • lea zegt:
    18 December 2013 om 18:21

    ik heb u schriftje op pc ; naai beschrijvingen eens vluchtig bekeken , heel tof gedaan , beginnende - naaisters of met weinig ervaring gaan hier heel blij mee zijn .

  • Gretty van Halst zegt:
    18 December 2013 om 19:22

    Al tientallen jaren ben ik lid van Knipmode. Ik ben bijna 75 jaar en maak mijn kleding nog steeds grotendeels zelf. Ik gebruik meestal de patronen van Knipmode. Maar wat jammer dat de naaibeschrijving nu opgezocht moet worden op de computer. Een heleboel leeftijdsgenoten hebben niet eens een computer. Als ze er wel één hebben, zijn ze er niet echt handige mee. Toevallig kan ik er heel goed mee overweg. Maar het gebeurt regelmatig dat ik een patroon uit een Knipmode gebruik van een aantal jaren geleden. Ik denk niet dat jullie de naaibeschrijvingen zolang bewaren. Na verloop van tijd kun je niet meer terug grijpen naar de naaibeschrijvingen. Het lijkt mij een slecht idee om het op deze manier te doen. Ik hoop nog heel lang mee te gaan en ik hoop nog lang gebruik te maken van Knipmode.
    Alstublieft, blijf de naaibeschrijvingen gewoon in het blad zetten. Om mij heen vind niemand het een goed idee om de beschrijvingen op de computer te zetten. Ook de computer is vaak niet op de plek waar het naaigebeuren plaats vindt. Misschien kunnen jullie het nog terug draaien. Ik blijf hopen dat het goed komt
    Met vriendelijke groet,

    Gretty van Halst

  • Sandra Jong zegt:
    18 December 2013 om 19:30

    Hallo, ik wil toch wel even reageren op het nieuwe lay-out van het werkschrift.

    Misschien is het voor een beginner makkelijk te begrijpen. Voor mij als gevorderde is het een ramp. Overal zie ik de tekentjes dansen, het zijn er gewoon teveel op één pagina. Het is geen makkelijke manier om te lezen en te begrijpen. Als het werkschrift er zo uit blijft zien,is het voor mij een reden om te stoppen met mijn abonnement.

    Met vriendelijke groet,

    Sandra Jong

  • Wil De Smet zegt:
    18 December 2013 om 21:46

    Elke verandering is ZEKER GEEN verbetering.
    Het werkschrift lijkt nu wel een werkschrift voor DUMMIES het ziet er niet uit .
    Als je niet kan naaien misschien snap je deze beschrijving, maar ik vind het het zeeeeeeeeeeer irritant hoe het werkblad er nu uit ziet, een aanfluiting. De patronen met de foto´s uit het blad stonden netjes naast de patronen tekening dat was handig maar nu blader je een ongeluk. Ik weet wel je moet met je tijd mee gaan, maar iets wat goed is moet je niet veranderen, tenzij jullie nog minder abonnees willen. En als jullie wat willen veranderen in styling contacteer je abonnees eerst eens voor suggesties.

  • Nathalie zegt:
    22 December 2013 om 12:38

    Hallo Knip,

    ik heb ondertussen de nieuwe knipmode gekocht....maar al eerder (via de nieuwsbrief) over het nieuwe werkschrift gelezen.

    Opzich een prima nieuwtje, maar...om dan weer online (symbool muis) te bekijken en uitprinten, vind ik minder.
    Ik persoonlijk, vind alles in tastbare vorm toch prettiger.
    Denk b.v. aan: geen printer, of dat het internet eens niet werkt...

    Dat is ook zo met de patronen die je kunt bestellen op de website. Bij sommige leuke patronen word aangegeven dat je ze ook "via de post" kunt bestellen...dat is erg fijn, maar bij sommige word het wel vermeld, maar staat de optie van "via de post" niet aangegeven.
    Dus ja, mijn eigen voorkeur gaat toch uit van tastbare patronen en oplossingen o.i.d.

    Wat mij ook makkelijk lijkt is, bij alle patronen in de knip (of wel online te lezen bij een patroon), is de vermelding van welke stof het kledingstuk gemaakt is.
    Ik las b.v. in de Burda die vermeldingen wel en dat is best handig :-)

    Verder vind ik de knipmode nog steeds leuk!

  • wilhelmina zegt:
    23 December 2013 om 05:10

    De eerste indruk van het nieuwe werkschrift is druk en rommelig. Als ik ergens mee bezig ben wil ik niet steeds op pc of extra papiertjes kijken. Vorige werkschrift is veel beter.
    Ik koop de knip af en toe los ik vind hem te duur voor wat er instaat voor 7,45€.

  • Tamara forrier zegt:
    24 December 2013 om 20:06

    Beste knip redactie,
    Fijn dat jullie blijven vernieuwen en ons, hobbynaaisters, steeds weer inspiratie geven.
    Voor de wat gevorderde naaisters zou het leuk zijn als er ook eens wat couture modellen zouden in staan, niet veel, maar een verfijnder kraagje, of mouw, een andere sluiting of een moeilijke stof.
    Hopelijk kan dat in de toekomst en ondertussen blijf ik graag nieuwe dingen maken.
    Met vriendelijke groet,
    Tamara forrier, Mechelen, België

  • Angela de Jonge zegt:
    24 December 2013 om 23:27

    Jammer. Ik vind nieuwe naaibeschrijving geen verbetering. Je hebt nu twee dingen nodig als je tijdens het naaien de naaibeschrijving wilt gebruiken: de knip zelf en of computer of ipad of pdf uitdraai. Je blijft heen en weer gaan! Geen verbetering. Het lijkt wel steno. Ik maak weinig gebruik van de naaibeschrijvingen maar weet van mijn cursisten die de naaibeschrijvingen wel gebruiken dat ze ze niet fijn meer vinden om mee te werken . Zonde
    M vr groet

  • Glasbergen zegt:
    25 December 2013 om 18:22

    Ik heb gister de knip van januari gekocht voor de twee vesten patroon 31 en 32, maar vind de patronen niet in het blad! Daar was ik erg teleurgesteld over! Waarom staan ze niet in de knip? Ik koop best een duur blad en heb er nu niets aan! Hoor graag snel van u! Met vriendelijke groet, Hester Glasbergen

  • R van As zegt:
    26 Januari 2014 om 15:16

    Helaas kan ik niet met een PC overweg. Dus moet ik alles maar aan anderen vragen.
    Het is niet gebruiksvriendelijk op deze manier. Als dat zo doorgaat zal ik mijn abonnement moeten opzeggen.
    Hopeljk komen jullie tot inkeer en gaan weer op de oude voet verder.

  • Marga zegt:
    29 Januari 2014 om 10:27

    Hallo Knip, het eerste wat mij op viel van de werkbladen en waar ik niemand nog over hoor is het gladde papier met een "glans" erop.
    Als ik de patronen eruit haal heb ik altijd graag veel licht op mijn werk, daardoor is dit hindelijk, die glans.
    Met de oude bladen had ik hier geen last mee. Het zogenaamde krantenpapier lijkt mij ook voordeliger dan dit gladde papier.
    Met vriendelijke groet, Marga

  • Christiane zegt:
    5 Maart 2014 om 20:13

    Ik vind de vernieuwing niet geslaagd ik heb het werkblad wel niet veel nodig maar ik vind het wel erg als ik het wel eens wil gebruiken dat ik er niet de nodige uitleg in vind.
    Ik koop al jaren maandelijks knip, en gebruik nog regelmatig de oudere knip dat kan ik nu niet meer want dan heb ik geen beschrijving meer.
    Als er geen verandering in komt voel ik mij gedwongen om naar een ander maandblad over te schakelen.

    Christiane,
    Belgie

  • w van garderen zegt:
    6 Maart 2014 om 13:33

    Erg stom dat je alles op moet zoeken

  • Marianne zegt:
    13 Maart 2014 om 15:49

    Wat vreselijk dat er geen goede beschrijving meer in staat. Voor mij niet handig, telkens naar de pc lopen, voor mijn moeder van 75 niet, heeft geen internet en vindt het toch weleens leuk om iets te maken. Als internet eruit ligt, dan heb je ook een probleem. Draai dit a.u.b. terug.

  • marianne zegt:
    13 Maart 2014 om 15:52

    Wat afschuwelijk zonder duidelijke beschrijving. Je moet dan telkens naar je pc lopen, opstarten...
    Mijn moeder 75 maakt nog weleens kleding, heeft geen computer, De oudere generatie wordt zo uitgerangeerd.
    Als internet eruit ligt, kun je het ook vergeten.
    Draai dit a.u.b. terug. Ik denk eerder dat het gemakzucht of luiheid van jullie kant is, dan de klant terwille staan;
    Zo goedkoop is een maandblad nou ook niet bepaald. Of gaan jullie bezuinigen ?

  • Marianne Hartman zegt:
    15 Maart 2014 om 17:06

    Ik heb het nieuwe werkschrift een paar maanden aangekeken maar ik vind het totaal geen verbetering. Veel te veel symbolen en cijfertjes. Elke keer moet je heel goed nadenken over wat er met de cijfertjes wordt bedoeld. Als er gewoon voorpand of achterpand staat is dat veel handiger. Ook is het lastig dat je dingen moet opzoeken op de computer, die staat beneden en mijn werkkamer is boven, ik blijf niet aan het heen en weer lopen. Ook vond ik het handig dat er een overzichtspagina was met de modellen en de gebruikte stof soorten maar die is ook verdwenen. Ik vind dit werkschrift erg lastig (terwijl ik aardig goed kan naaien) en weet niet of ik nog langer lid wil blijven van de knipmode.

  • Thea zegt:
    19 Maart 2014 om 15:07

    Vroeger, altijd heel veel genaaid voor mij zelf en de kinderen. Maar wilde nog steeds weer voor mijzelf iets maken. Dus de Knip van maart gekocht, daar stond een mooi broekpak in voor de grote maat.
    Maar ik schrok toen ik de beschrijving las. Wat rommelig en onhandig. Moet dus nu maar mijn oude handboek, wat ik voor wel 30 jaar terug heb gekocht, er bij pakken. Dit is voor vele kneepjes nog steeds van toepassing. Maar uit de werkvolgorde in het blad kom ik als redelijk ervaren naaister niet meer uit. Jammer, heel erg jammer.

  • Anton zegt:
    20 Maart 2014 om 12:48

    Met de PC mogelijkheden erbij: dat is de vooruitgang. De voordelen zijn er:
    *er is nu plaats voor een uitgebreider beschrijving en plaatjes(voor dummy's) , zonder daarmee gevorderden te irriteren in het blad.
    *als de red. wat "wit" laat, kun je eigen opmerkingen erbij zetten op de print ( red ; hanteer versie's voor correcties op beschrijvingen)
    Lastig voor niet PC gebruikers ? Vraag iemand, neef of printshop, om alles uit te printen.
    Maak er een mapje van. Dit samen met je persoonlijke notities. Dan kun je het niet makkelijker krijgen.

  • stekjes zegt:
    11 April 2014 om 13:11

    Jammer dat het zo.n rommeltje is geworden ik heb het bekeken en kon er geen wijs uit worden. Ik heb er wat oude bladen bij gepakt en de boel vergeleken. Voorlopig koop ik geen knip mode meer.Jammer

  • dobbels katrien zegt:
    14 April 2014 om 15:22

    bij knipn nr 2 februarie geen patronen bij carnaval pakje wat bedriegelijk koop geen knip meer.

  • elisabeth zegt:
    16 April 2014 om 14:45

    Ook ik vind het ontbreken van de werkbeschrijving niet prettig. Ik maak al meer dan 30 jaar zelf kleding, en als ik op een vrije middag wil naaien, is dat even lekker ontspannen. We zitten met zijn allen al te veel achter dat scherm, en nu loop ik heen en weer van de naaikamer naar de p.c. Hoewel ik best wel zonder de beschrijvingen zou kunnen, vind ik het wel gewoon prettiger om de beschrijvingen te volgen. Natuurlijk is het uit te printen, of heb ik de mogelijkheid mijn tablet naast de naaimachine te leggen. Maar het is gewoon niet prettig werken op die manier. Bovendien vind ik dat je voor de aankoopprijs van Knipmode, best wel mag verwachten dat het blad volledig is te gebruiken, zonder toevoegingen.
    Ik ben jarenlang abonnee geweest, heb opgezegd vanwege de hoge prijs ten opzichte van teveel terugkerende patronen. Toch kocht ik hem nog regelmatig los, nu zal ik nog eerder een oudere uitgave pakken dan voorheen.

  • Angela zegt:
    16 April 2014 om 16:12

    Elisabeth ik ben het helemaal met je eens. De Knip wordt veel te duur voor wat het is/wat je er voor krijgt!! Geen fatsoenlijke patroonbeschrijving als je even zonder pc wilt naaien. En dat wil ik!!!
    Veel te veel dezelfde patronen. De rok die wijd uitloopt staat echt in ELKE Knip. Ook het model jurk strak lijfje, wijde rok staat in elke Knip. Ben blij dat de Burda er is want daar staan veel vernieuwende en hippe patronen in en dat voor 6,50 euro. Modellen in de Knip zijn 13 in dozijn en oubollig. Sorry, maar ik vind het echte “moeke” patronen. Vernieuwend zijn jullie ook niet. In de Knip van april (patroonnr 04) staat een broek van stof crème met zwart. “Hip en nieuw”… nou ik kan je vertellen dat ik die stof vorig (!!) jaar als coupon al op het stoffenspektakel heb gekocht. De Knip moet wel heel snel beter en hipper worden want ook ik ga mijn abonnement opzeggen als hij zo blijft.
    Wat ik trouwens ook raar vind dat jullie als Knip en een extra bijlage bijdoen (bijv. herenpatronen) maar de consument wel gedwongen wordt om daar voor te betalen (8,20 !!! euro voor Knip april met bijlage). Terwijl ik me kan voorstellen dat je misschien die bijlage helemaal niet wilt..!

  • A.Bodegom-Speksnijder zegt:
    27 April 2014 om 14:11

    Heel vervelen de nieuwe stijl van patroon beschijving !
    Tijdens het naaien regelmatig naar je computer te moeten is geen verbetering
    Gewoon in het blad .
    Wat is er mis mee????

  • janny zegt:
    29 April 2014 om 13:56

    Beste redactie,
    jammer dat er geen omschrijving meer in het werkblad staat.
    ik kan redelijk goed naaien maar mis toch af en toe een beschrijving.
    Op dat moment als ik bezig ben op de naaimachine heb ik geen pc aanstaan.
    het blad is ook erg druk geworden, maar oke dat zal wel wennen.

  • Henriëtte wakker zegt:
    30 April 2014 om 17:37

    Het is er niet beter op geworden, ik vind het erg druk en onoverzichtelijk ook staan er vaak modellen in die er al eerder in gestaan hebben. Erg jammer.

  • Tineke zegt:
    6 May 2014 om 11:36

    Heb een ruime ervaring met het naaien van Knippatronen van de Knip, maar de nieuwe werkwijze met de computer erbij vind ik absoluut niet fijn. Het patroon 105 in de Maxima bijlage is niet duidelijk bij de pas wat de onder en de bovenkant is van de middenpas. vooral het achterpand is mij niet duidelijk wat boven en onder is.Help?

  • Miriam zegt:
    8 May 2014 om 23:15

    Ik heb een tijdelijk abonnement om het naaien weer op te pakken. Het is niet echt handig als je de beschrijvingen van de patronen via internet er bij moet halen. Niet iedereen is even handig met de computer en ik wil mijn aandacht richten op het naaien. Ik denk dat deze manier van werken de knip veel abonnees gaat kosten.

  • Ria zegt:
    12 May 2014 om 02:50

    Wat een ramp jullie nieuwe werkblad .Ik geef al meer dan 40 jaar naailes en nu moet ik naast de naai en lockmachine ook een computer opstellen.
    Als ik cursist was, zou ik me wel afvragen wat ik voor een les volgde met een lerares die de een groot deel van haar tijd achter de computer zit. Na al meer dan 40 jaar abonnee te zijn, denk ik nu aan overstappen op de Burda .Jammer . Ria.

  • christina zegt:
    12 May 2014 om 16:49

    Beste knip
    Wel lastig hoor om alles via de pc op te zoeken . De werkvolgorde is niet te hanteren. Helaas is alles minder aantrekkelijk geworden. Juiste de oudere dames hebben hier last van

  • angelique zegt:
    13 May 2014 om 14:53

    Lieve Knip lezeres,
    We hebben de afgelopen periode heel veel reacties gekregen op de verandering van het werkschrift. Ik verzeker je dat we alle opmerkingen zorgvuldig in overweging nemen en waar wenselijk zullen we je suggesties toepassen. Het is natuurlijk van het grootste belang dat wij je zo goed mogelijk van dienst zijn . Schroom dus niet je mening te geven.

    Een ding wil ik graag even recht zetten: veel lezeressen denken dat we informatie van de werkbeschrijvingen uit het werkschrift hebben gehaald en in plaats daarvan deze on –line geplaatst hebben. Ik wil je erop attenderen dat de informatie in het werkschrift wat de werkbeschrijving betreft hetzelfde is gebleven. Het enige verschil is dat we hebben gemeend een onderscheid te maken voor de beginnende naaister en de gevorderde :
    Ons idee is voor de beginners de beschrijving uit te breiden met stap voor stap uitleg. Omdat er jammer genoeg in ons blad geen ruimte voor was hebben we ervoor gekozen dit online te plaatsen. De verwijzing naar de on-line beschrijvingen is dus EXTRA informatie die je normaal gesproken in ons handboek (het Handboek voor Zelfmaken van KnipMode) zou kunnen opzoeken.

    Het is dus beslist niet zo dat je bij het naaien van de modellen perse je computer nodig hebt. Wel is het handig als je behoefte hebt aan extra stap voor stap informatie.

    TIP: Aan te raden is om de extra stap voor stap uitleg die online staat uit te printen, zodat je niet de computer naast de naaimachine nodig hebt! Mocht je niet in de gelegenheid zijn zelf te printen, stuur dan een email naar: knipmode.nl@sanoma.com. Wij printen de stap voor stap informatie dan voor je uit en sturen die per post naar je op.

    Ik hoop hiermee alle trouwe lezeressen een reactie te hebben kunnen geven op hun vrees dat we de werkbeschrijvingen uit het werkschrift zouden hebben gehaald. Dus ter geruststelling: je kunt nog altijd een volledige beschrijving lezen in het werkschrift van het KnipMode nummer . Alle andere informatie –online-is extra uitleg en service.

    Dank voor alle reacties en heel veel succes.

    Peggy Weijergang
    Hoofdredacteur KnipMode

  • wilma zegt:
    4 Juni 2014 om 17:25

    Ik gebruik al jaren knip mode voor mijn naaischool in Enschede, en vind het opzoeken via de laptop erg lastig tijdens de naailes ,daarbij heb ik bijna geen bereik op de locatie. Het is ook tijdrovend. Ik vraag me ook af hoe lang beschrijvingen van patronen terug te halen zijn. Nu gebeurd het vaak dat cursisten een model maken uit een knip van een paar jaar tot ca 10 jaar oud. Blijft alles wel zo lang op de site staan? Van mij mag deze verandering ongedaan gemaakt worden. Anders ga ik ws over naar een ander modeblad.

  • Jettie Hermans zegt:
    5 Juni 2014 om 15:13

    In de knipmode van juni zou broek 29 op patronenblad F zwart staan, maar ik kan hem hierop niet vinden? Waar staat hij dan wel?

  • Beens zegt:
    7 Juni 2014 om 15:36

    Is geen verbetering. Kan het ook niet altijd vinden. Vorige was beter.

  • arja zegt:
    14 Juni 2014 om 14:52

    Beste knip
    Ik vind het jammer van deze nieuwe methode met boek en internetten je moet er steeds weer af om daarop te kijken wat veel tijd gaat kosten zeker als je midden in je patroon zit het kost ook veel energie ik persoonlijk zou weer terug willen gaan naar de vorige methode wat beter te begrijpen is

  • arja zegt:
    14 Juni 2014 om 14:59

    Beste knip

    Ik vind het jammer dat het niet meer via de oude methode en het nu via internet of b oek moet gaan het geeft veel energie als je in je beschrijving zit eraf te moeten om het daarop moet zoeken persoonlijk vind ik dit geen vooruitgang en gaat de zin in het naaien meer achteruit

  • . U.M.Horeman zegt:
    14 Juni 2014 om 15:29

    Ik vindt het heel erg lastig, ik geef al veertig jaar naailes, nu moet ik naar een andere ruimte om op de laptop te kijken, daarbij heb ik zes leerlingen tegelijk dus dat wordt het niet, draai het wat mij betreft maar weer terug naar het oude systeem, ik lees dat veel dames die met de knip werken het daar mee eens zijn. Vriendelijke groet Hanna.

  • miranda zegt:
    16 Juni 2014 om 11:15

    Hoewel ik me voor kan stellen dat de uitgebreide beschrijvingen op de website een goede toevoeging zijn voor beginners, vind ook ik als meer gevorderde naaister het erg jammer, dat het ten koste gaat van de duidelijke beknopte beschrijvingen die eerder in het blad staan. Als je de beschrijving alleen maar gebruikt om even een volgorde te checken of te zien aan welke kant je iets door moet stikken, is de huidige vorm enorm tijdrovend.

    Waarom kiezen jullie niet gewoon voor de "ouderwetse" beknopte beschrijving, en daarnaast in de kantlijn een verwijzing naar de uitgebreide beginnersbeschrijving van technieken op de website?

  • Tiny zegt:
    18 Juni 2014 om 15:32

    Heel rommelig en onhandig het nieuwe patroonblad. Het is voor mij ontspanning , maar iedere keer naar de computer en weer terug, ik vind het absoluut geen verbetering ! Jammer ....

  • M.L.Duursma zegt:
    28 Juni 2014 om 21:18

    Juli 2014.
    Al heel wat jaren heb ik de Knip en nog nooit heb ik een probleem gehad met het lezen van een patroon. Nu in juli zie ik een prachtige jurk maar helaas heb ik het patroon na langdurige bestudering weggegooid. De omschrijving van het patroon is niet te lezen. Ik word inmiddels naar van alle nummers en letters die op de patronen staat. Het zoeken naar de beschrijving op internet is me één keer gelukt, daarna krijg ik alleen nog algemene informatie. Help ik ben nu gestopt en zal een andere jurk gaan zoeken. Liefs in een oude Knip die niet zo rommelig is qua beschrijving.
    Bijv: stik de bovenrand A van het middenvoorpand 2 aan de onderrand A van het boven voorpand 2. Wat is bij patroon 3 een middenvoorpand? Dit is dan nog de 1e zin van de werkbeschrijving. Nee deze nieuwe opzet is geen verbetering, helaas.

  • tiny hartgring zegt:
    1 Juli 2014 om 15:21

    In de knipmode van juli 2014 wil ik patroon 34 uitraderen.
    Maar deze staat er niet in of zie ik wat over de kop.
    Ik koop deze speciaal voor dat patroon.
    Wat moet ik nu doen ?
    Groet
    Tiny Hartgring

  • R Bijlsma zegt:
    10 Juli 2014 om 22:50

    Ik gebruik al jaren de knip. Na enkele jaren gestopt te zijn dacht ik, ga weer aan de slag.
    Daar ik de maandag avonden naailes geef aan mensen met een verstandelijke beperking rade ik ze de knip aan.
    Maar ik schrok echt van wat is dit. Erg onduidelijk en rommelig. Dus niet te doen. Zelf heb ik er al moeite mee om alles te vinden, als dat me lukt. Kort om, je kunt wel met de tijd mee willen gaan, maar niet op deze manier.

  • arja zegt:
    13 Juli 2014 om 11:27

    Beste knip het is geen verbetering geworden moet ik zeggen maar hierdoor meer werk erbij gekregen
    Ik zit niet rustig te naaien zoals voorheen toen je alles nog vanuit het blad kon lezen

  • A.Douw-v.Groenestijn zegt:
    13 Juli 2014 om 16:48

    Ook ik ben niet tevreden met het nieuwe systeem.Ik ben zowat net zo lang lid als knip bestaat. Altijd met plezier
    de patronen gebruikt maar nu vind ik er niets meer aan . Ik hoop, dat jullie hier verandering in kunnen brengen
    zoniet, dan is het voor mij ook over.